Overal waar mensen werken worden fouten gemaakt. Ook bij de gemeente. Wij trekken ons dit aan, want wij zijn er voor u. Daarom hebben wij de afspraken aangescherpt over hoe wij klachten behandelen. Vindt u dat een gemeentelijke instantie of ambtenaar u niet correct heeft behandeld, dan kunt u daarover mondeling of schriftelijk klagen. Het moet gaan om een concrete gedraging die maximaal 1 jaar geleden heeft plaatsgevonden..
De klacht mag geen betrekking hebben op het algemeen gemeentelijk beleid. Als u klaagt over een gebrek van een gemeentelijke taak, bijvoorbeeld een kapotte lantaarnpaal, dan wordt dit aangemerkt als een melding. Wij willen meldingen graag snel en praktisch oplossen. Meldingen worden direct door de verantwoordelijke afdeling opgepakt. Voordat u een klacht indient, adviseren wij u na te gaan of deze voldoet aan de voorwaarden van de klachtenregeling.
Mondeling of schriftelijk
U kunt uw klacht zowel mondeling als schriftelijk kenbaar maken. Het indienen en ook de afhandeling van een mondelinge klacht gaat veruit het snelste, doordat wij u ook een mondelinge reactie geven. Mocht u niet tevreden zijn met de mondelinge afhandeling, dan kunt u uw klacht alsnog schriftelijk kenbaar maken. U kunt uw klacht ook al meteen schriftelijk kenbaar maken. Dat doet u door een brief te sturen aan het college van burgemeester en wethouders waarin u uw klacht duidelijk omschrijft. U kunt ook gebruik maken van het speciale klachtenformulier dat af te halen is in de Stadswinkel en te downloaden is via www.harderwijk.nl.
Kijk voor meer informatie over klachten en de behandeling van klachten op www.harderwijk.nl.
De klachtenregeling is ook te vinden in de Stadswinkel in het stadhuis.
Inlichtingen: afd. Publiekszaken, Jan Baron, tel. 411 255.